קופירייטר
קו קופ קופי קופירייטר מאומן
פעם הייתה תרנגולת שאהבה קרמבו. כל הסיפור התרחש במאה הקודמת. היו אלו ימים קשים לחובבי קרמבו. זאת מפני שהמלך סטס שהיה חובב קרמבואים בעצמו שמר את כל הקרמבואים במחסן נעול במרתפי הארמון. בסוף כמובן שהתרנגולת פרצה בכוח את שערי הארמון והשתלטה (בעזרת צבא של סנאים) על מחסן הקרמבואים.
רעיון הוא התחלה. הוא צץ במוח למשך מיליונית השנייה ומהרגע שהוא שם אפשר לצאת לדרך. הרעיון הגולמי הינו גוש לא מלוטש, מעט אמורפי ולא לגמרי ברור. אבל יש בו את הזיק הנסתר והמבטיח שכבר בשלב הזה ברור לנו שלא יאכזב. קופירייטר (או רעיונאי בעברית) הוא חייל בצבא הפרסום. תפקידו להנביט את הרעיון בגינת המחשבה ולאפשר לו לגדול ולפרוח.
סלוגן סלוגן תרדוף
סלוגן הוא משפט מנצח. כזה שיש בו את כל המרכיבים הנחוצים. הוא קצר וקולע, הוא מעביר מסר חד והוא בלתי נשכח. לעיתים הוא משתרש בשפה ולפעמים הוא נשאר גם הרבה אחרי שהמוצר ירד מהמדפים. קופירייטר מגדל סלוגנים בראש. הוא מטפח אותם, מגלגל אותם על הלשון (בשקט כדי שלא יגנבו לו אותם) ומחכה לרגע האמת שבו הסלוגן יתאים בול למוצר או הרעיון.
בכל משרד פרסום יש קופי או שניים או שלושה (תלוי בגודל המשרד) אשר מפצחים בריפים להנאתם. כשאתם רוצים להעביר רעיון או מסר, או לשכנע אנשים למכור מוצר מסוים, הקופירייטר הוא איש המכירות שלכם. הוא עושה זאת באמצעות מילים, רעיונות וידע אישי.
נחיתה רכה
על מנת שאנשים יכירו את האתר שלכם צריך לשלוח להם הזמנה. הזמנה כזו יכולה להגיע בצורת עמוד נחיתה שייקח אותם ידי ביד היישר לזרועות האתר שלכם. ניסוח נכון ושימוש במילים שמושכות את העין יהפוך את עמוד הנחיתה לכוכב זוהר בשמי האינטרנט. קופירייטר מיומן ישב על המדוכה ולא יעזוב את הבריף עד שיצא עשן כחול מהמיקרוגל במטבחון.
משרד שמכבד את עצמו יעסיק רק קופירייטרים מקצועיים שעברו הכשרה נאותה ויש להם ניסיון בתחום. הרעיונאי מסוגל לסייע בתחומים רבים . ביניהם מציאת שם לעסק, כתיבת סלוגן, חדרי בריחה, כתיבת שירים ועוד.
ספר שמות: קופירייטר לשם עסק
שם לעסק הוא הכרחי לא רק בגלל שצריך לפתוח תיק עוסק. השם מגלם בתוכו את כל מה שהעסק מייצג. את הרעיון שמאחוריו, את המוצר שהוא מציע ואת החזון שלו. אז נכון שאבי מזגנים הוא שם מקורי וגם נכון (לבחור קוראים אבי והוא מתקן מזגנים). אבל כשאתם באים להשקיע בהקמת עסק חדש, כדאי ואף מומלץ להיעזר בקופירייטר מקצועי ש/ימצא את השם הנכון לעסק שלכם.
קופירייטר טוב יביא מספר אפשרויות מנומקות ויעזור לכם לבחור את השם המתאים ביותר. יש לזכור שהשם הנבחר יישאר אתכם שנים רבות, יתנוסס על שלטים, יתגלגל על הלשון ויודפס על פלאיירים. לכן בעת חיפוש בשם יש לפנות למשרד שמתמחה בקופירייטינג .
קופירייטר שיעשה את זה מעניין
מומחיות נוספת של הקופירייטר הינה להפוך טקסט משעמם וארכאי למעניין ומסקרן. טקסט, ולא חשוב כמה הוא חשוב או נכון, חייב להיות גם מעניין וקריא. הקופי יחקור את הנושא, יגלה מקורות אמינים אשר מספרים עליו ויציג את הנושא באופן המעניין ביותר עם קמצוץ הומור, כך שהקורא יקבל את המסר הנכון ויניע אותו לפעולה. כדי להניע את הקורא לפעולה לעיתים יש להשתמש בטכניקות שיוציאו את הקורא משיווי משקל. הגזמה היא אחת מהדרכים הללו. לא צריך להגזים בהגזמה וקופי טוב ידע את המינון הנכון. אתם בוודאי רוצים לדעת מה קרה בסוף לתרנגולת…אז היא הומלכה למלכה.